Coraz popularniejsze stają się szkolenia językowe dla firm. Co jednak zrobić, aby takie szkolenie językowe było efektywne?

Zarówno pracownicy, jak i pracodawcy wiedzą już, że język angielski jest nieodłącznym elementem życia. Trudno sobie wyobrazić prowadzenie biznesu bez tego języka. Angielski na stałe wpisał się w funkcjonowanie  większych i mniejszych firm międzynarodowych i korporacji. Pojawia się na spotkaniach, szkoleniach, w komunikacji wewnętrznej firmy oraz w kontaktach z klientami. Zupełnie oczywistym wydaje się być fakt, że pracodawcy chcą zadbać o to, aby język angielski był w firmie na wysokim poziomie. Właśnie dlatego coraz częściej pojawiają się szkolenia językowe dla firm. Jak je zorganizować, na co zwrócić uwagę i przede wszystkim – jak sprawić, by były efektywne?

Szkolenia językowe dla firm – gdzie ich szukać?

Jest wiele opcji do wyboru, istnieje bowiem całe grono lektorów angielskiego (w tym native speakerów), którzy prowadząc własną działalność oferują zajęcia grupowe i indywidualne, w tym również dla firm. Powiedzmy sobie szczerze – to może być dobra opcji dla malutkiej firmy, gdzie angielskiego muszą nauczyć się 3-4 osoby. Jeśli jednak chcemy przeprowadzić szkolenie językowe dla większej liczby pracowników, najlepszym rozwiązaniem będzie szkoła językowa. Ta zapewni nam dostęp do wielu lektorów, ich doświadczenia, co podniesie jakość i atrakcyjność szkoleń. Dodatkowo – co wydaje się kluczowe, lecz bywa pomijane – ma odpowiednie narzędzia i metody pracy, by zarządzać nauką naszych pracowników, dostarczając informacji zwrotnej na temat postępów w nauce.
                     Oczywiście na rynku pojawia się coraz szkół językowych, które oferują zajęcia angielskiego dla firm. Jak wybrać najlepszą? Powinniśmy kierować się dwoma najważniejszymi aspektami – jakością nauczania oraz organizacją kursów. Zastanówmy się, czego oczekujemy. Czy zależy nam na nauce grupowej, indywidualnej, a może łączonej? Czy nasi pracownicy są w stanie spotykać się w jednym miejscu w określonym czasie? Potrzebujemy języka ogólnego, czy może z konkretnej branży? Odpowiedzi na te pytania ułatwią nam wybór.

Jak zorganizować kurs angielskiego dla pracowników?

Pierwszym krokiem powinny być odpowiedź na pytanie: czego jako firma tak naprawdę oczekujemy? Najlepiej wybrać szkołę językową, która wszystko zrobi za nas. Co to znaczy?

Przed rozpoczęciem kursu musimy sprawdzić poziomy językowe wszystkich pracowników, którzy mają przystąpić do szkolenia. Wg tych poziomów, a także ewentualnie wg branży – powinniśmy podzielić pracowników na grupy. Optymalna wielkość grupy to maksymalnie 4 osoby. Taka liczba studentów pozwala na maksymalne wykorzystanie czasu, tak, aby każdy uczestnik mógł czynnie uczestniczyć w zajęciach. Pozostaje nam ustalić kiedy będą odbywać się zajęcia oraz co powinno się na nich znaleźć.

Całą tą organizacją może się zająć szkoła językowa. To szkoła sprawdzi poziomy językowe pracowników i stworzy z nich odpowiednie grupy. Przydzieli też odpowiednich lektorów i ustali datę startu naszego kursu.

Co zrobić, by szkolenia językowe były efektywne?

Organizacja kursu to jedno – jak jednak zbadać czy nasi pracownicy rzeczywiście uczęszczają na zajęcia, a także jakie są rezultaty ich nauki?
Tym również powinna zająć się szkoła językowa. Motywacja, atrakcyjna forma zajęć i przejrzysty system raportowania postępów uczniów, to podstawowe elementy, które wpływają na efektywną naukę. Przygotowujemy specjalne raporty odnośnie frekwencji pracowników na lekcjach; tematów, które pojawiają się na zajęciach, a także postępów w nauce.

Wygodna forma zajęć, elastyczność i przystępność materiałów sprawia, że motywacja studentów jest dużo wyższa, niż przy tradycyjnej nauce stacjonarnej.

 

 

 

Zostaw komentarz